Mainostoimisto Skandaali tukee Poikien Taloa

Miksi Poikien Talo?

Mainostoimistoille tarjoutuu usein mahdollisuus tehdä pro-bono työtä kolmannen sektorin toimijoille. Toimintamalli on pääsääntöisesti perinteinen. Järjestö hankkii medianäkyvyyttä johon mainostoimisto tuottaa kampanjamateriaalia. Tekeminen on lyhytjänteistä ja saavutetut tulokset eivät kommunikoidu tekijöille. Usein kumppanuus on pintapuolista eikä mainostoimiston koko osaamisen potentiaalia hyödynnetä markkinoinnin konseptin ja kommunikaation kehityksen osalta.

Tapasin Poikien Talon Antin ja Samin elokuun alussa. Poikien Talon konsepti ja lähestymistapa tuntuivat välittömästi uudelta ja raikkaalta. Kaverit ovat oikeasti innoissaan siitä mitä tekevät. Ajatukset yhteistyöstä ovat modernit - yhdessä tekemistä, koko henkilöstön osallistuttamista markkinoinnin tekemiseen ja konkreettista toimintaa.

Seuraavalla tapaamiskerralla Antti ja Sami kertoivat Poikien Talon tarinan Skandaalin Himonaarissa koko Skandaalin henkilöstölle. Tarina upposi ja sai innostuneet palautteet Skandaalilaisilta. Toiminnan tärkeys, uusi tapa toimia ja aito into tarttuivat myös meihin.

Päätimme kokeilla uutta tapaa tehdä yhteistyötä järjestötoimijan kanssa. Osallistuminen Poikien Talon yhteistyöhön on vapaaehtoista. Yhteistyössä Skandaali lahjoittaa työaikaa Poikien Talon talon käyttöön. Skandaalilaiset haluavat käyttää omaa aikaansa ja osaamistaan Poikien Talon toiminnan ja markkinoinnin kehittämiseen. Yhteistyö on vasta aluillaan, mutta merkit onnistumiselle ja pitkälle yhteistyölle ovat jo olemassa. 

 

Kenneth Lindfors

Managing Director
Skandaali Publicis Worldwide
www.skandaali.com